Hans blogt: Food Focus

Hans Gijsen – April 2018

Ze zijn alweer even weer voorbij, onze Food Focus dagen! Gedurende twee weken heb ik in vier uithoeken van het land met heel veel collega’s, van onze food inspiratiemarkten mogen genieten. De stands boden veel verschillende producten die stuk voor stuk erg lekker en inspirerend waren. Het belooft een mooie lente en zomer te worden met al die nieuwe gerechten!

Ik was heel blij om zo veel mensen te zien genieten van heel lekker eten. De opkomst en het enthousiasme was groter dan ooit daarvoor. Ik heb het gevoel dat de interesse en de passie voor mooie gerechten en inspirerende producten echt groeit. Er gebeurt natuurlijk ook wel wat in ons voedsel aanbod. Het wordt gevarieerder, diverser en alle stijlen zie je dwars door elkaar. Zo kon je op de Food Focus dagen genieten van: Mexicaanse stoofschotels, Chinese wok gerechten, Falafel en hummus uit het Midden Oosten, een aspergeburger met een Italiaanse twist, groentewraps met een Zweedse vulling en een Saladebar waar alle stijlen waren gecombineerd. Het gaf een mooi beeld van ons rijke voedselaanbod, waaruit we kunnen kiezen en de groeiende kennis en interesse die we hiervoor hebben.

Dit weekend realiseerde ik me dat opnieuw. Mijn zoontje werd 12 en had al zijn vrienden uitgenodigd voor een feestje. Daar zou dan ook een lekkere maaltijd bij horen. De keuze in wat hij wilde eten en zijn vriendjes ging voorzetten had hij al gemaakt: ‘Ramen’, Japanse noedelsoep. Geen frites, appelmoes en kroketten maar een pittige bouillon met miso en noedels. Ik vroeg hem nog of hij zeker wist of zijn vriendjes dit ook wel zouden waarderen, maar hij was vast besloten. Nou, de pan ging leeg! Goed en lekker eten kent geen grenzen meer en iedereen, jong en oud, lijkt het ‘food-pionieren’ toch wel aan te durven. Ik ben blij met deze focus op food en ik kan niet wachten tot het september is en we het land weer in kunnen voor de herfst/winter-editie van dit fantastische event!

Hans Gijsen is als culinair productmanager verantwoordelijk voor de concepten en producten in de Eurest restaurants. Maandelijks neemt hij ons mee in de culinaire wereld van Eurest en zijn food belevingen.

Food Focus is het tweejaarlijks evenement waarop alle nieuwe producten en gerechten van Eurest voor het aankomende seizoen gepresenteerd worden. Locatie managers en chefs komen hier bijeen om al het nieuws te horen, bekijken, en uiteraard proeven.