Gesnotter en genies, vergroot je weerstand!

De herfst is volop bezig en laat ons niezen en proesten. Onze weerstand verminderd in dit seizoen. Je kunt hier zelf iets aan doen.  De juiste vitamines en mineralen tot je nemen, voldoende nachtrust en bewegen kunnen je helpen om je vitaler te voelen.
 
 Eet daarom volop groente in deze maanden.
De winter heeft veel soorten groenten die allemaal vol zitten met vitamine C. En juist deze vitamine verhoogd je weerstand. Mooi heeft de natuur dat bedacht he, door in de groente van het seizoen die vitamines te stoppen die jij in dat jaargetijde extra nodig hebt.
Vitamine D is een vitamine waar we een tekort aan kunnen krijgen doordat de zon minder schijnt. Normaal gesproken maakt ons lichaam vitamine D aan uit de zon. Maar omdat deze nu minder vaak en korter schijnt heb je andere bronnen nodig. Vette vis bijvoorbeeld, haring, zalm, makreel zijn goede bronnen. Eet deze dan ook wekelijks.
Veel groente, vette vis, bouillons, of groente soepen en verwarmende schotels maken ons blij in de herfst. Maak bijvoorbeeld in het weekend grote pannen met soep of stoofschotels. Dan weet je zeker dat je de hele week goed eet!

Probeer iedere dag te bewegen.

Een lunchwandeling, stofzuigen of een stukje fietsen. Bewegen maakt je sterk, ontspant en geeft energie, ook als je moe bent. Maak in de weekenden een mooie herfstwandeling door het bos.
Zorg goed voor jezelf deze herfst!